Čas od času vás napadne slovní spojení, které dá věcem nový smysl. Dnes se mi poštěstilo.
Interní outsourcing... Co to vlastně má být? Situace, kterou zažíváme častěji, než si možná uvědomujeme. Šetřit se musí, snižování počtu čehokoli je v kurzu, ale čas od času také dost bolí. Dva místo tří, nebo jeden za dva. Je nás méně a práce neubylo. Pohodlný režim dne, na který jsme byli zvyklí, je tentam.
Nastává čas pro interní outsourcing. Je snadné se uskromnit, je snadné ušetřit na nákladech, pokud ovšem... pokud část naší práce udělá někdo jiný. Zadat ji externímu dodavateli? To by bylo přece jen moc nápadné. Řešení se nabízí: outsourcing, ale interní. Viděno odborně: spotřebu primárních zdrojů (nákupy věcí nebo služeb zvenčí podniku, jež proběhnou na základě vaší iniciativy, a to včetně mzdou zaplacené práce vašich zaměstnanců) , kterou každý vidí ve spojení právě s vaším útvarem, nahradíte spotřebou zdrojů sekundárních: Účetnictví ani rozpočty ji zpravidla neregistrují. Sekundárním zdrojem je něco, co nenakupujete, ale požadujete vykonat po ostatních útvarech uvnitř podniku. A teď přijde ten geniální postřeh: Spotřebou sekundárních zdrojů nenavýšíte vlastní spotřebu, ale spotřebu primárních zdrojů v rozpočtu někoho jiného.
Jen nalézt vhodnou příležitost. Interní outsourcing je totiž většinou nedobrovolný. Nejlépe jde tam, kde rozvržení kompetencí není moc jasné: "Tohle už dělat nebudeme. Nikde přece není psáno, že bychom museli. Proč dřív ano? Byla to naše dobrá vůle, ale teď - vidíte sami - už na to nemáme lidi..."
Informatici přestanou zbavovat počítače virů (naučte se, bude se vám to hodit i doma), personalisté už nebudou hledat školení pro vaše podřízené (ještě by toho věděli zbytečně mnoho), specialista nezvedne telefon (poraďte si, jak umíte, když vám to nestojí za několikrát opakovaný pokus), dělníci ať si sami spravují stroje. Údržbáři? Proč? Že s tím mají zkušenosti? Bohužel, nestíhají, ať to udělá někdo jiný. Nejlépe ten, kdo má problém.
Informatici přestanou zbavovat počítače virů (naučte se, bude se vám to hodit i doma), personalisté už nebudou hledat školení pro vaše podřízené (ještě by toho věděli zbytečně mnoho), specialista nezvedne telefon (poraďte si, jak umíte, když vám to nestojí za několikrát opakovaný pokus), dělníci ať si sami spravují stroje. Údržbáři? Proč? Že s tím mají zkušenosti? Bohužel, nestíhají, ať to udělá někdo jiný. Nejlépe ten, kdo má problém.
Máte taky ten pocit, že správa flotily nebude levnější, pokud v pneuservisu čeká místo pracovníka údržby okravatovaný manažer - uživatel vozu? Že neustálé instalace aktualizací software trvají laikům mnohem déle než ajťákům? A už jste viděli sekretářku se šroubovákem?
Oukej - hlavně, že ušetříme. Jen abychom na to měli dost peněz...
Žádné komentáře:
Okomentovat
Prosíme o věcnost při komentování příspěvků.